Ανδριάντας Αισχύλου
Έτος : 1977
Θέση : Ελευσίνα ( Κέντρο )
Γλύπτης : Παρμακέλης Γιάννης ( 1930 - )
Video (EOA):Αποκαλυπτήρια αγάλματος του Αισχύλου στην Ελευσίνα ( 1977 )
Στη βάση του ανδριάντα αναγράφονται :
Ο ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΙΑΝΤΑ ΑΥΤΟΝ
ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΕΥΣΙΝΙΟ ΤΡΑΓΙΚΟ
ΠΟΙΗΤΗ ΑΙΣΧΥΛΟ
ΕΤΟΣ 1977
|
Ω ΠΑΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΙΤΕ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΤΕ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΤΕ ΔΕ
ΠΑΙΔΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΘΕΩΝ ΤΕ ΠΑΤΡΩΩΝ ΕΔΗ
ΘΗΚΑΣ ΤΕ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΝΥΝ ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ ΑΓΩΝ
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Ελευσίνα | 1970-1979
|
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
"Νίκη"
Έτος : 1968
Θέση : Αγιος Ιωάννης, Ρέντη
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Άγιος Ιωάννης Ρέντη | 1960-1969
|
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Έργο από τη σειρά “Μηχανικά” ( 1978 – 2006 )
Θέση : Κηφισίας , Μαρούσι
Γλύπτης : Παρμακέλης Γιάννης
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Μαρούσι | Αχρονολόγητα
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Έργο από τη σειρά “Μηχανικά” [ 1978 - 2006 ]
Θέση : Δίπλα από την είσοδο του Χίλτον και μπροστά από το Βυζαντινό
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης ( 1930 – )
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος |Αχρονολόγητα | Δήμος Αθηναίων
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
"Μπουκέτο" ( ορείχαλκος )
Έτος : 1975
Θέση : Γλυπτοθήκη, κήπος
Γλύπτης : Παρμακέλης Γιάννης ( 1932 – )
|
|
Κατηγορίες : 1970-1979 | Έκθέσεις |
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
"ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ"
"Έτος : 1978
"Θέση : πλατεία Κουμουνδούρου, Αθήνα
"Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης ( 1932 – )
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Ιστορικό κέντρο Αθήνας | 1970-1979
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Ταφικό μνημείο οικογένειας Ανδροπούλου
Έτος : 1984
Γλύπτης : Παρμακέλης Γιάννης ( 1932 – )
|
|
Κατηγορίες : Ταφική γλυπτική | α΄Νεκροταφείο Αθήνας | 1980-1989
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
"Συνύπαρξη" Συμπόσιο γλυπτικής, Διονύσος 2004
Θέση : Παλιός σιδηροδρομικός σταθμός Διονύσου
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης ( 1930 – )
Τα υπόλοιπα έργα του συμποσίου : εδώ
|
|
Κατηγορίες : Συμπόσια | Διόνυσος | 2000-2009
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Σύνθεση "Ερωτόκριτος και Αρετούσα"
Θέση : Πλατεία Κορνάρου, Ηράκλειο Κρήτης
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γλυπτά της πόλης του Ηρακλείου. Ο γλύπτης Γιάννης Παρμακέλης αποδίδει με το δικό του τρόπο την κίνηση του Ερωτόκριτου και του αλόγου του.
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Κρήτη | Αχρονολόγητα
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Μνημείο νεκρών εργατουπαλληλικής τάξης
Έτος :
Θέση : Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου Κρήτης
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης ( Ηράκλειο 1932 – )
Στη βάση αναγράφεται :
ΜΝΗΜΕΙΟ ΝΕΚΡΩΝ
ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΙΟΥΝΗΣ 1998
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Κρήτη | Αχρονολόγητα
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Προτομή Σταύρου Καλλέργη ( 1865 - 1926 )
Έτος :
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης ( 1930 - )
Θέση : Η προτομή είναι στημένη στον αύλιο χώρο του πατρικού του Καλλέργη,
λίγο έξω από το Πέραμα Μυλοποτάμου νομού Ρεθύμνου.
Eυχαριστώ πολύ την Αριστέα Ντελακρουά που προσέφερε τη φωτό και τον Μανώλη Χαρκούτση που με πληροφόρησε για το ποιός φιλοτέχνησε την προτομή.
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Κρήτη | Αχρονολόγητα
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Ανδριάντας Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ευγένιου Ψαλιδάκη
Έτος : 1982
Θέση : Προαύλιο Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Επανωσήφη
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης ( Ηράκλειο 1932 - )
Στη βάση του ανδριάντα αναγράφεται :
ΕΥΓΝΩΜΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ Ε. ΚΟΚΟΣΑΛΗ
ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΠΑΝΩΣΗΦΗ
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Κρήτη | 1980-1989
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Έργο από τη σειρά «Μάρτυρες και θύματα» ( 1967 - 1974 )
Θέση : πλατεία Αγίου Γεωργίου, του δημοτικού διαμερίσματος Αγίων Παρασκιών
του δήμου Ν. Καζαντζάκης ( Ηράκλειο,Κρήτης)
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης
Τα αποκαλυπτήρια έγιναν το καλοκαίρι του 2007
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Κρήτη | Αχρονολόγητα
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Έργο από τη σειρά "Μηχανικά" ( 1978 – 2006 )
Θέση : Ξενοδοχείο Creta Maris ( Χερσόνησος, Κρήτη )
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης ( 1930 – )
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Κρήτη | Αχρονολόγητα
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Προτομές των :
Έλλης Αλεξίου Δασκαλάκη
Λευτέρη Αλεξίου
Γαλάτειας Αλεξίου Καζαντζάκη
Έτος : 2003
Θέση : Κράσι, Μάλια Κρήτης
Γλύπτης : Γιάννης Παρμακέλης
|
|
Κατηγορίες : Δημόσιος χώρος | Κρήτη | 2000-2009
|
|
Δεσμός έργου: Url
|
|
|
Ταφικό μνημείο ( από τη σειρά "Μάρτυρες και θύματα" ) οικογένειας Γουλανδρή
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. ΓΟΥΛΑΝΔΡΗΣ ( 1913 – 1983 )
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Ν. ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ( 1921 – 2008 )
Γλύπτης : Παρμακέλης Γιάννης ( 1930 – )
|
|
Κατηγορίες : Ταφική γλυπτική | α΄Νεκροταφείο Αθήνας | Αχρονολόγητα
|
Έργα του υπάρχουν και στις πάρα κάτω ιστοσελίδες : |
|
Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, link |
|
Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου (Μ.Ε.Τ.Η.), link |
|
Δημοσιεύσεις :
Συμμετοχή του Γ.Π. στην Biennale di Venezia 1970, Video από την έκθεση [Luce]
|
Εκλογή του γλύπτη κ. Γιάννη Παρμακέλη ως τακτικού μέλους της Ακαδημίας Αθηνών στην έδρα της «Γλυπτικής».
Η Ακαδημία Αθηνών εξέλεξε στην Ολομέλεια της 3ης Νοεμβρίου 2011 τον γλύπτη κ. Γιάννη Παρμακέλη ως τακτικό μέλος της στην έδρα της "Γλυπτικής", στην Τάξη των Γραμμάτων και των Καλών Τεχνών. Ο κ. Γιάννης Παρμακέλης, γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1932 και σπούδασε γλυπτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δασκάλους του τον Γιάννη Μόραλη και τον Γιάννη Παππά. Κατά την διάρκεια των σπουδών του διακρίθηκε με δύο βραβεία και πέντε επαίνους στη γλυπτική, αλλά και το σχέδιο. Συνέχισε τις σπουδές του με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. για τρία χρόνια στην Ecole des Beaux-Arts στο Παρίσι. Δίδαξε στο εργαστήριο γλυπτικής του Γιάννη Παππά και στη συνέχεια στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Δοξιάδη και στη Σχολή Ζωγραφικής Βακαλό, καθώς και στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, όπου ίδρυσε το Τμήμα Καλλιτεχνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Η γλυπτική του, με χαρακτήρα ανθρωποκεντρικό, σε μέταλλο κατά κύριο λόγο, κινείται σε ένα μορφοπλαστικό ιδίωμα που χωρίς να θυσιάζει τις καθιερωμένες παραδοσιακές διατυπώσεις χρησιμοποιεί και τις εντελώς σύγχρονες, αφηρημένες, εξπρεσιονιστικές και γεωμετρικές, αλλά περισσότερο τις μεικτές, σε διάφορους συνδυασμούς μορφών, τύπων ακόμη και υλικών. Επίσης, στην γλυπτική του δεν διστάζει να χρησιμοποιεί και χρωστικές αξίες με τις οποίες διευρύνει την εκφραστική φωνή της γλυπτικής του. Επισημαίνεται ότι ο νέος Ακαδημαϊκός έχει δώσει έργα σε ξύλο και σε γύψο. Ο κ. Παρμακέλης έχει παρουσιάσει γλυπτά του σε πολλές ατομικές εκθέσεις και πολύ περισσότερες ομαδικές, από τις οποίες μπορούν να μνημονευθούν η 7η Πανελλήνιος του 1965, η Μπιενάλε Αλεξανδρείας, και αυτή του 1965, η Διεθνής ?Έκθεση Συγχρόνου Γλυπτικής στο Παρίσι, Μουσείο Ροντέν, του 1966, η 9η Πανελλήνιος του 1967 και την ίδια χρονιά η Μπιενάλε του Σάο Πάολο, το 1971 η Μπιενάλε της Βουδαπέστης, η Ομαδική στο Παρίσι στο Grand Palais το 1980, η Διεθνής Έκθεση Πλαστικών Τεχνών στο Βουκουρέστι το 1983, η αναδρομική του 1992 στην Πινακοθήκη Πιερίδη, η αναδρομική του 1994 στο Δήμο Καλαμάτας και άλλες ακόμη. Από το 1975 έχει φιλοτεχνήσει 75 μετάλλια, όπως το "Δημοκρατία σε ασήμι" και 12 μετάλλια του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Επίσης, έχει τιμηθεί με 20 πρώτα και δεύτερα βραβεία σε πανελλήνιους διαγωνισμούς Το έργο του περιλαμβάνει διαμορφώσεις χώρων, όπου έχει φιλοτεχνήσει περί τις τριάντα γλυπτικές συνθέσεις, κυρίως σε χαλκό με τις περισσότερες από αυτές σε μνημειακές διαστάσεις. Μεταξύ αυτών σημειώνονται οι ακόλουθες: Βιάννος Ηρακλείου Κρήτης "Μάρτυρες και Θύματα" ύψους 3,40 μ., Άγιος Ιωάννης Ρέντης Πειραιά "Νίκη", Ελάτη Τρικάλων σύνθεση ανάγλυφη, Α Νεκροταφείο Αθηνών Μνημείο Νικολάου Γουλανδρή, Ελευσίνα "Αισχύλος", Club Εκάλης "Εκάλη" ανάγλυφη σύνθεση διαστάσεων 4μ.x0,90μ., Ηράκλειο Κρήτης "Ερωτόκριτος και Αρετούσα", σύνθεση ολόγλυφη ύψους 3,20μ., Αρχάνες Ηρακλείου, "Καπετανάκης", σύνθεση ολόγλυφη, Σχολή Δοκίμων Πειραιά, "Ματρώζος", ανδριάντας, Εθνική Τράπεζα Καισαριανής, ανάγλυφη σύνθεση σε αλουμίνιο-χρώμα διαστάσεων 15Χ5.30μ., Χίλτον Αθηνών, σύνθεση ολόγλυφη Κολόνες από τη σειρά "Μηχανικά", Α Νεκροταφείο σύνθεση ανάγλυφη σε μάρμαρο ύψους 2 μ., Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης (ξενοδοχείο Terra Maris), "Αρχαϊκό" σε αλουμίνιο, ύψους 6.00 μ., και άλλα ακόμη. Ο κ. Παρμακέλης έχει ενδιαφέρον για όλες τις θεματογραφικές περιοχές, αλλά με ιδιαίτερη προτίμηση στην ανθρώπινη μορφή και μορφοπλαστικό λεξιλόγιο που βασίζεται σε εξπρεσσιονιστικά αλλά και προσωπικά σουρεαλιστικά στοιχεία, με καθοριστικά χαρακτηριστικά την περιορισμένη σχηματοποίηση, την αποσπασματικοποίηση και τον τονισμό του ουσιαστικού. Συχνά το ανθρώπινο σώμα δίνεται αποσπασματικά, υπαινικτικά και σκόπιμα προβληματικά, με ένα μόνο τμήμα του για να εκφραστούν οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες για τον κόσμο μας και την ζωή. Έργα του υπάρχουν σε διάφορα μουσεία και συλλογές στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Η γλυπτική του κ. Παρμακέλη διακρίνεται για τον χαρακτήρα και την εκφραστική δύναμη της γλώσσας του, την ποιότητα και την αλήθεια των διατυπώσεών του.
Πηγή : Ακαδημία Αθηνών
|
|